nyfas.blogg.se

Min digitala dagbok.

Nytt recept

Publicerad 2024-04-05 19:29:53 i Hemmet,

Alltid kul att hitta något nytt intressant att prova på. Idag har jag bakat Rågsiktsrutor (recept Lindas bakskola) så annorlunda att baka ut degen direkt på en plåt, inget rullande eller kavlande, bara trycka ut den jämt på plåten. Spänningen var stor, avsmakningen till största belåtenhet, jag kommer absolut att baka detta bröd igen.
För övrigt har jag vistats i köket en hel del senaste två dagar, efter att ha frostat av frysen har jag börjat fylla den på nytt med egenlagade rätter, så skönt att ha färdig mat att ta till när tid och lust saknas för matlagning. Jag tycker i och för sig att det är trivsamt att baka och laga mat och i dessa tider då det är dyrare att föda sig så är det ju en vinst att fixa själv.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela