nyfas.blogg.se

Min digitala dagbok.

Dag för dag

Publicerad 2024-04-10 18:28:06 i Personligt,

I måndags träffade jag en kompis, fika och prat på stan, alldeles fantastiskt trevligt.
Igår tog jag tag i fönsterputsning, tråkigt tråkigt, måste göras grundligt på våren och dagen var solig utan nederbörd så perfekt tillfälle. Ja när det var klart fick jag allt lov att berömma mig 💗
Idag har jag deltagit i ett Webbinarium en Zoom-utbildning, jättespännande att lära sig något nytt. Den var 2 timmar på fm och 2 timmar på em, efter detta kändes det lite trångt i huvudet jag är dock nöjd att jag anmälde mig till detta även om jag inte vet om jag kommer att använda Zoom, men vem vet, det är iaf inte fel att lära sig nytt det mår jag bra av.
Hittade ett mail i min inkorg idag, avsändare Försäkringskassan men solklart en bedragare. Aldrig skulle väl Försäkringskassan använda en personlig tonm,"Vi hoppas du mår bra" var inledningen sen kom resten med pengar... som dom inte kan betala ut pga att det är problem med betalningsinfon och då ska jag trycka på en länk så ska allt lösa sig...men släng er i väggen.
Det är bra att det går ut så mycket information om bedrägeriverksamhet och man hoppas att de flesta tänker till och värderar alla meddelanden som kommer, aldrig klicka på länkar eller lämna ut kontouppgifter. Jag har också fått påringning ett antal gånger på senaste tiden från ett okänt nummer, ingen uppgift finns när jag söker på det, självklart svarar jag inte. Konstaterar att samtiden inte gynnar begreppet tillit.
Klart slut från mig för nu !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela