nyfas.blogg.se

Min digitala dagbok.

Julen...

Publicerad 2023-12-27 17:47:38 i Personligt,

....är firad, dessa goda dagar med gemenskap, mat och mys, jag har alltid en oidentifierbar känsla när julen är förbi, är det tomhet eller....skulle gärna backa bandet😏
Imorse fick jag fundera på vad jag skulle sysselsätta mig med idag och det gnistrade inte till för något men följande har hänt. En tur till närmaste galleri för inköp av glödlampa till den nya golvlampan som jag fått i julklapp, nu har jag ordentligt ljus vid mitt arbetsbord toppen ! Ja så har jag bakat en Citronkladdkaka, hade ingredienser som jag behövde ta tillvara, alltid rogivande att baka. Avsmakad och godkänd av mig, infryst till kommande tillfällen.
Idag har det varit endast -3 grader ute och solsken såg väldigt inbjudande ut men en lågaktiv vind låg som ett kylande inslag så den där långpromenaden som jag planerat valde jag bort. Nu ser jag att det lyser en lampa på himlen...det är fullmåne.
Kram och hej från mej 👋
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela