nyfas.blogg.se

Min digitala dagbok.

Högt och lågt

Publicerad 2023-12-22 12:26:56 i Personligt,

Snö och tö regn och slask som vanligt denna årstid. Funderar på varför det så ofta hörs en önskan om en "vit jul" ? Personligen spelar det inte någon roll om julen är vit eller grön föredrar snarare den sistnämnda, dessutom....oavsett färg så blir det jul och den har jag för övrigt med värme i mitt hjärta.
 Vintersolståndet är här nu, ljusare tider nalkas tjoho👏underbart att tänka på. Känns som om mörkret stör mig mer och mer med åren som går hm...kanske åldersrelaterat, kanske har jag för lite annat att reflektera över, tidigare i livet har så mycket annat viktigt pockat på så ljusförhållandet inte hade någon plats.
Idag är det dan före dan före den stora högtiden julen står för dörren. Antar att många ilar runt och gnor och en del reser, själv "sitter jag still och myser". Jag är ju den som absolut inte gör något i sista stund mer än det jag själv väljer således är myset mitt😌men jag ska ge mig på att göra Köttbullar idag, bör ju finnas på julbordet, det blir till att ta fram kokboken. Imorgon ska jag ugnsbaka julskinkan och ja...det sköter ju ugnen om så inget "bakande" för mig 😉annat sedvanligt är fixat i god tid.
Jag vill härmed önska dig och dig och...en God Jul, ta hand om dig på det sätt som du finner bäst. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela